unia baner
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 9 =

Łódzkie pełne kultury przed finiszem!

Projekt „Łódzkie pełne kultury” wielkimi krokami zbliża się do finiszu. W Miejskim Domu Kultury w Zduńskiej Woli 17 listopada odbyła się konferencja prasowa podsumowująca dotychczasowe wydarzenia. Sylwia Stasiak-Muzyka, dyrektor Zduńskowolskiego MDK-u zaznaczyła, jak ważną rolę odgrywa projekt realizowany z Łódzkim Domem Kultury dla rozwoju edukacji kulturalnej w regionie. Monika Matusiewicz, zastępca dyrektora ŁDK-u podkreśliła, że prowadzone od września do grudnia zajęcia muzyczne, plastyczne czy z pogranicza sztuk wpisują się w działania rozwijające zainteresowania najmłodszych odbiorców kultury oraz są niezwykle pomocne w pracy dydaktycznej nauczycieli. Na koniec koordynatorka projektu Justyna Muszyńska-Szkodzik zaprosiła na wielki finał, który odbędzie się 9 grudnia w Filharmonii Łódzkiej.

To był prawdziwie muzyczny piątek w Zduńskiej Woli, bo po konferencji prasowej odbyły się warsztaty z rytmiki i śpiewu dla dzieci, które prowadziła Agata Kawełczyk – absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, instruktorka w Zespole Tańca Ludowego „HARNAM”. Na spotkaniu dzieci nie tylko poznały sylwetkę wybitnego kompozytora i wirtuoza  – Wolfganga Amadeusza Mozarta, ale także utworzyły miniorkiestrę i na wybranych instrumentach zagrały „Eine kleine Nachtmusik”. Wielką frajdę sprawiły im zabawy głosem, rytmem i tańcem.

Kolejne zajęcia przeznaczone były dla nauczycieli i animatorów kultury. Stella Kaczmarek, pedagog i psycholog muzyki, muzykoterapeuta, z Akademii Muzycznej w Łodzi przeprowadziła warsztaty edukacyjne pn. „Elementy muzykoterapii i arteterapii na lekcjach muzyki/plastyki”. Uczestnicy na własnej skórze poznawali narzędzia arterapeutyczne, np. rysowali najczęściej odczuwane emocje, odzwierciedlali osobowość za pomocą jednej kreski, wspólnie tworzyli kolaże symbolizujące nastrój grupy, grali na wybranych instrumentach, a wszystko po to, aby te kreatywne, diagnozujące metody pracy przenieść do swoich szkół i wykorzystać na lekcjach. Wszyscy byli zgodni, że wyrażanie siebie – czy to poprzez muzykę, czy plastykę może mieć wpływ na większą otwartość ucznia, podniesienie jego samooceny, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz integracyjnych.

„Łódzkie pełne kultury” – projekt edukacyjny realizowany przez Łódzki Dom Kultury w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA, dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.