Aplikacje mobilne dla kultury i edukacji

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli instytucji kultury, animatorów i edukatorów, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o tym, jak wykorzystać bezpłatne aplikacje i gry mobilne do poszerzenia oferty kulturalnej
i edukacyjnej swojej instytucji. Podczas szkolenia przedstawione zostaną konkretne przykłady działań edukacyjnych i animacyjnych z wykorzystaniem aplikacji mobilnych, a także inspirujące materiały edukacyjne
i scenariusze zajęć. Dowiedzą się jak aplikacje i gry mobilne stosowane są w kulturze i edukacji w Polsce i na świecie. Przy okazji poznają najnowsze trendy technologiczne i możliwości ich zastosowania, takie jak rozszerzona rzeczywistość i wirtualna rzeczywistość. Dowiedzą się jak stosować rywalizację, czym jest geocaching oraz jakie mobilne platformy mogą wspierać promocję kultury i angażować lokalną społeczność.

Program szkolenia:
10:00-11:30 Wprowadzenie. Przedstawienie celów szkolenia i programu dnia. Oczekiwania i potrzeby uczestników.
11:30-11:45 Przerwa
11:45-13:15 Czym dokładnie są aplikacje mobilne – definicje, charakterystyczne cechy. Jakie są ich zastosowania w sztuce i animacji kultury? Przegląd inspirujących przykładów z kraju i ze świata. Testy aplikacji: Gniezno 3d, Anatomy 4d, Google Arts and Culture, Google Expeditions.
13:15-13:45 Przerwa
13:45-15:00 Przykłady wykorzystania aplikacji mobilnych w animacji kultury. Dobre praktyki z polskich instytucji. Ożywianie materiałów archiwalnych. Szybkie tworzenie interaktywnych prezentacji, animacji, kolaży, komiksów, filmów i grafik.
15:00-15:15 Przerwa
15:15-16:30 Grywalizacja, serious games, crowdsourcing, crowdfunding, gry i zabawy z kodami QR, geocaching. Jak zachęcić młodzież do czytania, uczestnictwa w kulturze? Jak aplikacje mogą wspierać postawy proobywatelskie. Proces projektowania, wycena, podstawowe fakty.

Uwaga: uczestników prosimy o zabranie smartfonów lub tabletów.

Prowadzący:

Sylwia Żółkiewska

Ekspert w dziedzinie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, autorka pierwszego w Polsce przewodnika po świecie aplikacji mobilnych. pt. APPetyt na APPlikacje wydanego przez Fundację Orange i Towarzystwo Inicjatyw Twórczych ę (2016). Kuratorka FAM - I Festiwalu Aplikacji i Gier Mobilnych.
Autorka kilkudziesięciu materiałów edukacyjnych i scenariuszy zajęć z aplikacjami mobilnymi, m.in. na potrzeby projektu "Tablety w Twojej Bibliotece", zrealizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Prowawdzi wykłady i warsztaty z aplikacji mobilnych dla różnych grup odbiorców. Absolwentka Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, podyplomowych studiów pt. Komunikacja w biznesie oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Twróców, Artystów i Animatorów Kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Należy do sieci Latających Animatorów Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę. Współpracuje m.in. z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Orange, Fundacją Culture Shock, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

2017-11-29 10:00

Czas trwania: 6,5

Cena: 100 zł/os.

Sala: 408

Zapisz się:

tel. 797 326 219