Instytucja Kultury Samorządu Województwa Łódzkiego
unia baner
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 8 =

MUZYKA DLA KOBIET - KOBIETY W MUZYCE

Zapraszamy do naszej nowej, tymczasowej siedziby przy  ul. Dowborczyków 18 na jedyny w swoim rodzaju koncert z okazji Dnia Kobiet.
W programie koncertu pn. „Muzyka dla kobiet - kobiety w muzyce" zaprezentowane zostaną utwory muzyki dawnej dedykowane kobietom, inspirowane postaciami kobiet, skomponowane przez kobiety i z poezją kobiet.

W programie usłyszymy m.in. utwory Marin Marais’a, Giulio Cacciniego, Henrego Purcell’a, Mr. Simpson’a i Tobiasa Huma. W rozmowie pomiędzy artystkami, Justyną Młynarczyk i Anną Krysztofiak, poruszone zostaną tematy twórczości kobiet w oparciu o zaprezentowany program muzyczny, a publiczność otrzyma szansę udziału w dyskusji poprzez możliwość zdawania pytań.

Koncert wpisuje się w nowy cykliczny program pn. „Wachlarz łódzki. Interdyscyplinarne spotkania z kulturą”. Celem tych muzyczno-edukacyjnych spotkań jest wykonanie programu muzycznego oraz przeprowadzenie rozmowy z zaproszonymi gośćmi na wybrany temat zakresu kultury europejskiej i azjatyckiej. Słowo i muzyka mają tutaj wspólny kontekst.

Termin: 8.03.2024 r., godz. 19:00
Miejsce: ul. Dowborczyków 18, 90-019 Łódź, II piętro

Wstęp wolny po rezerwacji wejściówek: tel. 797 326 220. Rezerwacji można dokonywać od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.

Skład koncertu:
Justyna Młynarczyk
– viola da gamba
Anna Krysztofiak – wirginał, śpiew, clavisimbalum, prowadzenie spotkania

Justyna Młynarczyk urodziła się w Katowicach. Dawniej wiolonczelistka, obecnie gambistka, pedagog, doktor sztuk muzycznych. Od 2013 roku prowadzi klasę violi da gamba oraz kameralistyki w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie wiolonczeli Piotra Janosika oraz Conservatoire de Musique w Grenoble (Francja) w klasie violi da gamba Christine Plubeau i Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie violi da gamba Marcina Zalewskiego. Ukończyła także Szkołę Aktorską Lart Studio w Krakowie. Współpracuje z czołowymi polskimi zespołami wykonującymi muzykę dawną w nurcie Historically informed performance, m.in.{oh!} Orkiestra, Capella Cracoviensis, Vasa Consort, Ars Cantus, Filatura di Musica, Consortium Sedinum. Jako kameralistka brała udział w nagraniach kilkunastu płyt, w tym nominowanej do nagrody „Fryderyk 2021” płyty zespołu Filatura di Musica „Canzony znane i nieznane. Tabulatura pelplińska”. Prowadzi badania nad życiem i twórczością Monsieur de Sainte Colombe. W 2021 roku obroniła pracę doktorską pt. „Pomiędzy jeu d’harmonie a jeu de mélodie. Koncerty na dwie viole da gamba Monsieur de Sainte Colombe w kontekście sporu między Monsieur de Machy a Jeanem Rousseau”. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki francuskiej drugiej połowy XVII wieku, a także tłumaczeniach XVII – wiecznych francuskich traktatów związanych z tematyką violi da gamba. Współpracuje z kompozytorem Wojciechem Stępniem konsultując i prawykonując jego utwory (opera kameralna „Czarne Lustro”, cykl pieśni na baryton i violę da gamba „Five Letters to the Beautiful Knihgt”). Wraz z mężem Piotrem tworzy duet viol JKM ensemble. Lubi kawę, stare chaty i rodzinne wyprawy do lasu.

Anna Krysztofiak jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, multiinstrumentalistką w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych. Wykonuje muzykę tradycyjną na  szeregu instrumentów chińskich i japońskich, a także w tradycyjnej technice wokalnej. Jest najprawdopodobniej jedyną Europejką, która (w stałym repertuarze) wykonuje utwory nanguan w konserwatywnej stylistyce, co zostało docenione przez etnomuzykologów i sinologów obecnych na międzynarodowej konferencji CHIME w Lizbonie (w 2018 roku). Kształciła się indywidualnie oraz na kursach mistrzowskich m.in. u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi, a także u innych nauczycieli w Brukseli, Safi, Quanzhou i Tajpej. Odbywała praktykę w budownictwie organowym w pracowni organmistrzowskiej Manufacture d'Orgue de Bruxelles Patrick Collon. Przez rok pełniła funkcję organisty parafii polskiej przy kościele Notre Dame de la Chapelle w Brukseli. Anna Krysztofiak została nagrodzona stypendiami artystycznymi i naukowymi,  w tym także stypendium Taiwan Fellowship, w klasie muzyki nanguan, wydziału muzyki tradycyjnej w Taipei National University of the Arts, pod kierunkiem prof. Lin Po Chi. W latach 2015-2017 była dyrektorem artystycznym Festiwalu „Muzyka w Ogrodzie Chińskim” w Łazienkach Królewskich w Warszawie, a festiwal ten był jej autorskim projektem. W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Czechy, Belgia, Luksemburg, Tajwan, Maroko). Jest bardzo aktywną realizatorką przedsięwzięć muzycznych i edukacyjnych. Zrealizowała szereg artystycznych grantów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o charakterze edukacyjnym i popularyzatorskim. Muzyką na instrumentach chińskich i japońskich uświetniała wizyty dyplomatyczne gości z Dalekiego Wschodu: księżnej Hisako Takamady, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanquan Changa, wiceministra kultury Chińskiej Republiki Ludowej Xiang Zhaoluna i innych.
  • 08-03-2024 godz 19:00

Bilety

wejściówki

Kategoria

Muzyka