MUZYKA NA KSIĘŻYCOWĄ NUTĘ
Po wakacyjnej przerwie do ŁDK powraca Anna Krysztofiak – multiinstrumentalistka i znawczyni sztuki Azji. Tym razem w centrum spotkania znajdzie się symbolika księżyca, obecna zarówno w muzyce, jak i w sztuce Dalekiego Wschodu. Kameralny koncert i prelekcja przeniosą uczestników w świat jesiennych nastrojów, pełen światła, harmonii i refleksji.
Tematyka wydarzenia odnosi się do minionego w miesiącu październiku azjatyckiego święta środka jesieni. Ma ono charakter niezwykle kameralny, romantyczny, koncentruje się na kontemplacji piękna księżyca. Podczas koncertu usłyszymy repertuar o tematyce księżycowej oraz jesiennej, a także dowiemy się dlaczego symbolika księżyca jest dla Azjatów tak ważna.
W programie obok utworów tradycyjnych pojawi się księżycowy cytat muzyczny z VI symfonii Krzysztofa Pendereckiego „Pieśni Chińskie”, przeznaczony na erhu. Obejrzymy wspólnie japońskie i chińskie obrazy w zwojach z XVIII, XIX i XX w., przedstawiające piękno księżyca. Widzowie zgłębiać będą wspólnie z prowadzącą wybrane aspekty z historii sztuki azjatyckiej.
W programie utwory na guqin, guzheng, xiao, erhu, nanguan pipę – prowadzenie, przygotowanie obrazów i śpiew w wykonaniu Anny Krysztofiak – multinstrumentalistki w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, która na co dzień łączy występy z Chórem Filharmonii Łódzkiej ze swoimi występami inspirowanymi kulturą Azji. Jest historykiem sztuki, a zarazem znawczynią azjatyckich technik wykonawczych. To jedna z nielicznych Europejek specjalizujących się w konserwatywnym stylu nanguan.
TERMIN: 21.10.2025 r., godz. 18.00
LOKALIZACJA: Łódzki Dom Kultury (ul. Dowborczyków 18, II piętro)
Bilety w cenie 10 zł do nabycia: Bilety 24: link oraz w Łódzkim Domu Kultury, ul. Dowborczyków 18 (II p.), tel. 797 326 220 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00).
Anna Krysztofiak jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, multiinstrumentalistką w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, mgr historii sztuki. Wykonuje muzykę tradycyjną na szeregu instrumentów azjatyckich, a także w tradycyjnej technice wokalnej. Jest najprawdopodobniej jedyną Europejką, która w stałym repertuarze wykonuje utwory nanguan w konserwatywnej stylistyce, co zostało docenione przez etnomuzykologów i sinologów obecnych na międzynarodowej konferencji CHIME w Lizbonie w 2018 roku. Kształciła się indywidualnie i na kursach mistrzowskich m.in. u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi oraz u innych nauczycieli w Brukseli, Safi, Quanzhou i Tajpej. Odbywała praktykę w budownictwie organowym w pracowni organmistrzowskiej Manufacture d'Orgue de Bruxelles Patrick Collon. Przez rok pełniła funkcję organisty parafii polskiej przy kościele Notre Dame de la Chapelle w Brukseli. Anna Krysztofiak została nagrodzona stypendiami artystycznymi i naukowymi, w tym także stypendium Taiwan Fellowship, w klasie muzyki nanguan, wydziału muzyki tradycyjnej w Taipei National University of the Arts, pod kierunkiem prof. Lin Po Chi. W latach 2015-2017 była dyrektorem artystycznym Festiwalu „Muzyka w Ogrodzie Chińskim” w Łazienkach Królewskich w Warszawie, a festiwal ten był jej autorskim projektem. W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Czechy, Belgia, Luksemburg, Tajwan, Maroko). Jest aktywną realizatorką przedsięwzięć muzycznych i edukacyjnych. Zrealizowała szereg artystycznych grantów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o charakterze edukacyjnym i popularyzatorskim. Muzyką na instrumentach chińskich i japońskich uświetniała wizyty dyplomatyczne gości z Dalekiego Wschodu: księżnej Hisako Takamady, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanquan Changa, wiceministra kultury Chińskiej Republiki Ludowej Xiang Zhaoluna, i innych. Od 2019 roku współpracuje z festiwalem „Słowo i muzyka u jezuitów”.
W programie obok utworów tradycyjnych pojawi się księżycowy cytat muzyczny z VI symfonii Krzysztofa Pendereckiego „Pieśni Chińskie”, przeznaczony na erhu. Obejrzymy wspólnie japońskie i chińskie obrazy w zwojach z XVIII, XIX i XX w., przedstawiające piękno księżyca. Widzowie zgłębiać będą wspólnie z prowadzącą wybrane aspekty z historii sztuki azjatyckiej.
W programie utwory na guqin, guzheng, xiao, erhu, nanguan pipę – prowadzenie, przygotowanie obrazów i śpiew w wykonaniu Anny Krysztofiak – multinstrumentalistki w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, która na co dzień łączy występy z Chórem Filharmonii Łódzkiej ze swoimi występami inspirowanymi kulturą Azji. Jest historykiem sztuki, a zarazem znawczynią azjatyckich technik wykonawczych. To jedna z nielicznych Europejek specjalizujących się w konserwatywnym stylu nanguan.
TERMIN: 21.10.2025 r., godz. 18.00
LOKALIZACJA: Łódzki Dom Kultury (ul. Dowborczyków 18, II piętro)
Bilety w cenie 10 zł do nabycia: Bilety 24: link oraz w Łódzkim Domu Kultury, ul. Dowborczyków 18 (II p.), tel. 797 326 220 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00).
Anna Krysztofiak jest artystką Chóru Filharmonii Łódzkiej, multiinstrumentalistką w zakresie instrumentów dawnych i orientalnych, mgr historii sztuki. Wykonuje muzykę tradycyjną na szeregu instrumentów azjatyckich, a także w tradycyjnej technice wokalnej. Jest najprawdopodobniej jedyną Europejką, która w stałym repertuarze wykonuje utwory nanguan w konserwatywnej stylistyce, co zostało docenione przez etnomuzykologów i sinologów obecnych na międzynarodowej konferencji CHIME w Lizbonie w 2018 roku. Kształciła się indywidualnie i na kursach mistrzowskich m.in. u Olgi Pasiecznik, Nicolasa Parle, Marka Caudle, Marka Toporowskiego, Kyoko Kubota, Lin Po Chi, Abdou Ouardi oraz u innych nauczycieli w Brukseli, Safi, Quanzhou i Tajpej. Odbywała praktykę w budownictwie organowym w pracowni organmistrzowskiej Manufacture d'Orgue de Bruxelles Patrick Collon. Przez rok pełniła funkcję organisty parafii polskiej przy kościele Notre Dame de la Chapelle w Brukseli. Anna Krysztofiak została nagrodzona stypendiami artystycznymi i naukowymi, w tym także stypendium Taiwan Fellowship, w klasie muzyki nanguan, wydziału muzyki tradycyjnej w Taipei National University of the Arts, pod kierunkiem prof. Lin Po Chi. W latach 2015-2017 była dyrektorem artystycznym Festiwalu „Muzyka w Ogrodzie Chińskim” w Łazienkach Królewskich w Warszawie, a festiwal ten był jej autorskim projektem. W jej dorobku znajdują się koncerty w kraju i za granicą (Czechy, Belgia, Luksemburg, Tajwan, Maroko). Jest aktywną realizatorką przedsięwzięć muzycznych i edukacyjnych. Zrealizowała szereg artystycznych grantów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o charakterze edukacyjnym i popularyzatorskim. Muzyką na instrumentach chińskich i japońskich uświetniała wizyty dyplomatyczne gości z Dalekiego Wschodu: księżnej Hisako Takamady, prezydenta Chin Xi Jinpinga, ministra obrony Chin Wanquan Changa, wiceministra kultury Chińskiej Republiki Ludowej Xiang Zhaoluna, i innych. Od 2019 roku współpracuje z festiwalem „Słowo i muzyka u jezuitów”.

Łódzki Dom Kultury - tymczasowa lokalizacja
- 21-10-2025 godz 18:00
Bilety
10 złKategoria
MuzykaAdres
Dowborczyków 18, 90-019 Łódź