Instytucja Kultury Samorządu Województwa Łódzkiego
unia baner
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 6 =

27 GRAKADEMIK

11 lipca zapraszamy na kolejny Grakademik. Spotkanie poświęcimy dyskusji o grach w kontekście sztuki. Wprowadzeniem do tematu będzie prelekcja Marcina M. Chojnackiego. Wśród poruszanych kwestii pojawi się m.in. pytanie o to, czy gry pod względem estetyki i podejmowanych tematów mogą zostać uznane za dzieła sztuki, także czy wizerunki postaci oraz miejsc znanych nam z elektronicznej rozrywki stanowią inspiracje dla dzisiejszego pop-artu? Zapraszamy wszystkich zainteresowanych: sala 408, od godz. 18:00, wstęp wolny.

To wcześniej czy później musiało nastąpić - najbliższy Grakademik poświęcimy dyskusji o grach w kontekście sztuki. Zastanowimy się czy gry pod względem estetyki i poruszanych tematów mogą zostać uznane za dzieła sztuki, czy wizerunki postaci oraz miejsc znanych nam z elektronicznej rozrywki stanowią inspiracje dla dzisiejszego pop-artu, w końcu czy pośród tysięcy komercyjnych tytułów można wskazać te wyróżniające się autorską perspektywą, unikalnymi rozwiązaniami formalnymi oraz poruszającą tematyką.

Wszystkich zainteresowanych tym budzącym nadal kontrowersje tematem zapraszamy od godziny 18:00 do sali 408 w Łódzkim Domu Kultury na wspólną debatę poprzedzoną prelekcją Marcina M. Chojnackiego. Wstęp oczywiście bezpłatny.

 
 
 
Od kwietnia ŁDK objął mecenatem projekt Grakademia, którego twórcami są Dominika Staszenko i Marcin M. Chojnacki. To propozycja dla wszystkich zainteresowanych naukowym spojrzeniem na gry, twórczością niezależnych i początkujących autorów gier komputerowych, dyskusji na temat tego medium i jego miejsca we współczesnej kulturze.
W Grakademikach uczestniczą łódzcy twórcy, publicyści, badacze i przede wszystkim miłośnicy gier komputerowych zainteresowani refleksją nad obiektem ich zainteresowania, wymianą poglądów i spostrzeżeń w gronie prawdziwych pasjonatów. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, a głos w moderowanej przez organizatorów dyskusji może zabrać każdy z uczestników.